Beslut vid extra bolagsstämma i OX2 AB (publ)

oktober 11, 2024, 10:05

Vid en extra bolagsstämma i OX2 AB (publ) (”OX2”) idag den 11 oktober 2024 valdes nya styrelseledamöter samt beslutades att bolagets valberedningsinstruktion inte längre ska tillämpas efter avnoteringen av aktierna i OX2 från Nasdaq Stockholm.

Bolagsstämman beslutade, i enlighet med Otello BidCo ABs förslag, att välja Xabier Etxeberria (ordförande), Christoph Balzer, Paul Stormoen och Guillermo Garcia-Barrero till nya styrelseledamöter för tiden fram till slutet av nästa årsstämma samt att entlediga Johan Ihrfelt (ordförande), Thomas von Otter, Anna-Karin Eliasson Celsing, Niklas Midby, Malin Persson och Ann Grevelius från sina uppdrag som styrelseledamöter.

Bolagsstämman beslutade även, i enlighet med Otello BidCo ABs förslag, att den ordning och instruktion för att utse valberedningen som antogs vid årsstämman 2021 inte längre ska tillämpas när aktierna i OX2 avnoteras från Nasdaq Stockholm.

Bolagsstämman hölls på begäran av EQT Infrastructure VI, genom Otello BidCo AB, som efter sitt offentliga uppköpserbjudande till aktieägarna i OX2 kontrollerar 98,81 procent av aktierna och rösterna i bolaget.

Den 7 oktober 2024 offentliggjorde OX2 att sista dag för handel i bolagets aktier på Nasdaq Stockholm är den 21 oktober 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Vikström
Investor Relations Director